Obchodné podmienky

ECO PRODUKT s.r.o. Mostová 2, 811 02, Bratislava - Staré mesto 28.02.2023 

 Kontakt Obchodné meno: ECO PRODUKT s.r.o Sídlo: Mostová 2, 811 02, Bratislava - Staré mesto IČO: 45502471 DIČ: 2023016369 IČ DPH: SK2023016369 

 Zápis v registri: Obchodná spoločnosť ECO PRODUKT s.r.o zapísaná v OR Mestského súdu Bratislava III, odd.: Sro, vložka číslo 167661/B 

 IBAN: SK4383300000002500195077 SWIFT/BIC: FIOZSKBAXXX Číslo účtu: 2500195077 / 8330 

 Telefón: +421 463127070 

 E-mail:  [email protected] 

 Zodpovedný vedúci: Lukáš Šimko 

 Príjem objednávok cez e-shop: nonstop 

 Prevádzková doba (dostupnosť na tel. linke / e-maily): Po - Pia: 10:00-15:00 

 Sklad a výdajné miesto: ECO PRODUKT s.r.o. Priemyselná 2 971 01 Prievidza Pondelok-Piatok od 9:00-14:00 

 Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej  pre Trenčiansky kraj Hurbanova 59 911 01 Trenčín tel.: 032/6400 109 e-mail: [email protected] 

 Obchodné podmienky Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) Článok I. 

Vymedzenie pojmov     

  1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je ECO PRODUKT s.r.o., so sídlom Mostová 2, 811 02, Bratislava - Staré mesto.
  2. Obchodníkom/Predávajúcim  je ECO PRODUKT s.r.o., so sídlom Mostová 2, 811 02 Bratislava - Staré mesto.
  3. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. 
  4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  5. E-shopom alebo aj online trhom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia. 
  6. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie nulová). 
  7. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že obchodník komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou. 
  8. Na vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
  9. Žiadosť o rezerváciu predstavuje právne nezáväzné a časovo obmedzené vyhradenie si určitého dostupného tovaru (t.j. ktorý je „skladom“) z aktuálnej ponuky obchodníka zverejnenej na stránkach jeho e-shopu, s možnosťou prevzatia a platby výlučne osobne na výdajnom mieste, pri ktorom nedochádza k objednávke a kupujúci sa tým ani inak nezaväzuje kúpiť si alebo prevziať rezervovaný tovar a to v prípade ak ako spôsob dopravy zvolí „osobne na predajni – rezervácia tovaru“. Žiadosť o rezerváciu možno vykonať i opakovane. Obchodník bezodplatne a po obmedzenú dobu takto rezervovaný tovar pre kupujúceho na predajnom mieste podrží bez toho, aby žiadosť o rezerváciu akceptoval (nedochádza tak k dojednávaniu, ani k uzatvoreniu obchodu), čím kupujúcemu poskytuje možnosť zvážiť kúpu rezervovaného tovaru. Kupujúci je oprávnený žiadosť o rezerváciu kedykoľvek zrušiť. Obchodník je oprávnený žiadosť o rezerváciu zrušiť, ak nie je schopný zabezpečiť alebo podržať na predajnom mieste kupujúcim rezervovaný tovar. K zániku rezervácie dochádza automaticky, márnym uplynutím doby rezervácie. Celý obchod (vrátanie vykonania právne záväzného návrhu na kúpu rezervovaného tovaru kupujúcim, jeho akceptácia obchodníkom, zaplatenie a prevzatie rezervovaného tovaru) sa uskutočňuje výlučne osobne, na predajnom mieste (v tzv. „kamennej predajni“). Na obchod, podkladom ktorého bola žiadosť o rezerváciu, sa tieto obchodné podmienky nevzťahujú, nakoľko ten sa uskutočňuje osobne na predajnom mieste.
  10. Ak predávajúci umožňuje pridávať hodnotenia produktov, je povinný zabezpečiť aby hodnotenie tovarov alebo služieb mohli pridávať iba kupujúci, ktorí si ho skutočne kúpili alebo použili. 

 Článok II. 

 Cena 

  1. Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane DPH vo výške určenej aktuálne platným a účinným zákonom.
  2. Obchodník je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
  3. Ceny ponúkaného sortimentu v e-shope môžu byť odlišné od cien sortimentu na predajnom mieste obchodníka.

 Článok III. 

 Objednávka 

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania obchodníkovi. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
  2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s obchodníkom. 
  3. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že obchodníkovi bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle bodu 5. tohto článku. 
  4.  V prípade , ak je kupujúci vyzvaný k úhrade zálohy resp. zálohovej platby alebo si zvolí platbu prevodom na účet, alebo akýkoľvek iný spôsob platby, pri ktorom poukazuje peňažné prostriedky pred dodaním tovaru alebo poskytnutím služby, je povinný túto platbu uskutočniť v lehote stanovenej dodávateľom. V prípade,  ak v uvedenej dobe splatnosti nebude pripísaná úhrada na účet dodávateľa, obchodník môže takúto objednávku stornovať pre nesplnenie povinností kupujúceho uhradiť zálohu alebo neuhradenie platby vopred.
  5. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka je elektronická správa obchodníka odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa obchodníka, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho.
  6. Ak obchodník nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže obchodník objednávku stornovať o čom kupujúceho informuje. Taktiež má obchodník právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci pred stornovaním, resp. zrušení objednávky zo strany obchodníka uhradil sumu podľa bodu 5., túto je mu povinný obchodník vrátiť do 14 dní odo dňa zrušenia a alebo stornovania objednávky.
  7. V prípade ak kupujúci vykoná rezerváciu tovaru v takom prípade nevzniká záväzná objednávka  a ani návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Obchodník oznámi kupujúcemu možnosť prevzatia si rezervovaného tovaru, pričom táto rezervácia je platná 3 pracovné dni a táto začína plynúť od tohto oznámenia prostredníctvom e-mailu alebo SMS správy, a ak nebude v uvedenej lehote prevzatá, rezervácia zaniká. Kupujúci má možnosť modifikovať akékoľvek položky rezervácie alebo ich odmietnuť a to aj z časti. V tomto prípade prechádza vlastnícke právo na kupujúceho momentom zaplatenia za tovar a zmluva vzniká až samotným nákupom v predajni obchodníka.

 Článok IV. 

 Platobné podmienky 

 Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi: 

 a) platba pri osobnom prevzatí na mieste prevádzky - rezervácia tovaru – ECO PRODUKT s.r.o, Priemyselná 2, 971 01 Prievidza  

 b) platba vopred na bankový účet predávajúceho ECO PRODUKT s.r.o., so sídlom Mostová 2, 811 02, Bratislava - Staré mesto,  na základe platobných pokynov, ktoré spoločnosť ECO PRODUKT s.r.o., so sídlom Mostová 2, 811 02, Bratislava - Staré mesto, zasiela kupujúcemu  na emailovú adresu, ktorú si kupujúci zadá pri vytváraní objednávky. 

 c) platba na výdajnom mieste obchodnej spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o.,  (prostredníctvom zásielkovej služby) 

 d) nákup na splátky prostredníctvom produktu  Quatro, poskytovaného obchodnou spoločnosťou Všeobecná úverová banka, a.s. Mlynské nivy 1, 829 90 Bratislava 25. Nákup na splátky je možný len pri objednávke nad 400€. Každá takáto žiadosť bude individuálne posúdená. Spoločnosť Všeobecná úverová banka, a.s. Mlynské nivy 1, 829 90 Bratislava, si vyhradzuje právo zamietnuť takúto žiadosť. 

 Darčekový poukaz predstavuje predplatený objem peňažných prostriedkov, ktoré môže kupujúci využiť pri nákupe na základe dostatku voľných predplatených peňažných prostriedkov. Dátum platnosti kupónu je uvedený na ňom. Nominálnu hodnotu darčekového poukazu je možné dohodnúť s kupujúcim. Obchodník Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok. Obchodník môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav: zľavu z ceny za registráciu do e-shopu, zľavu za opakovaný nákup, zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu, Poskytované zľavy nie je možné kumulovať. 

Článok V. 

Dodacie podmienky 

Obchodník je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky dodať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok. Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný. 

 Obchodník realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom: 

 a) kuriérskej spoločnosti GLS  General Logistics Systems Slovakia s.r.o.,  so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča ,Slovenská republika, [email protected] 

 b) prepravnej spoločnosti TOPTRANS EU, a.s., so sídlom Na Priehon 50, Nitra, Slovenská republika,

 c) zásielkovej služby Packeta, poskytovanej spoločnosťou Packeta Slovakia s. r. o., so sídlom Sliačska 1E,831 02 Bratislava

 d) osobne na zvolenej prevádzke ECO PRODUKT s.r.o., adresa prevádzky: Priemyselná 2, 971 01 Prievidza, [email protected].

 Článok VI. 

 Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb2 Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo prostredníctvom platobných brán si za dopravné na územie SR účtujeme: pri doprave GLS s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu – 3,50 € do 5kg, 4,90€ od 5 do 15kg, 6,90€ 15-20kg pri doprave prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o. s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu – 2,80 € do 5kg, 4,95€ do 10kg osobný odber v mieste prevádzky – sumu za dopravu neúčtujeme Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi) si za dopravné na územie SR účtujeme: pri doprave GLS s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu – 4,50 € do 5kg, 5,90€ od 5 do 15kg, 7,90€ 15-20kg pri doprave prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o. s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu – 4,30 € do 5kg, 6,45€ do 10kg osobný odber v mieste prevádzky – sumu za dopravu neúčtujeme Obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby. Obchodník môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke. 

Článok VII. 

Prevod vlastníckeho práva 

  • Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na kupujúceho momentom prevzatia veci od obchodníka alebo dopravcu.
  • Zakúpený tovar je dodaný v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci.
  • Ak si tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.

 Článok VIII. 

 Storno kúpnej zmluvy 

 Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa. Po uplynutí tohto času už takúto objednávku nie je možné stornovať. Týmto nie je dotknuté právo spotrebiteľa uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy. 

 Článok IX. 

 Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa – odstúpenie od zmluvy pri kúpe tovaru prostredníctvom e-shopu

Upozorňujeme, že kupujúci, ktorí nie sú spotrebiteľmi, fyzickými osobami, ktoré v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekonajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (osoby, ktoré zakúpili tovar na firmu, resp. uviedli IČO) nárok na odstúpenie od zmluvy NEMAJÚ a článok IX. sa na nich nevzťahuje.

 1.  Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby v prípade ak súčasťou dodávky je viacero tovarov pre začatie plynutia lehoty sa považuje dátum dodania posledného dodaného tovaru, ak si obchodník splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona, pre ostatné prípady sa uplatňuje ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. 

 2.  Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§21 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. 

Poučenie k odstúpeniu od zmluvy

 Vrátený tovar musí byť nepoužitý, v pôvodnom stave, so všetkými visačkami, a nesmie javiť známky opotrebenia a používania nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. 

Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
  • dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
  • dodanie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (napr. tovar upravený na mieru); 
  • dodanie tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze ako aj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom; dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. ponožky)
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal;
  • dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  • dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak (i) dodávanie digitálneho obsahu začalo a (ii) spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení spotrebiteľa, že bol poučený (podľa § 17 ods. 12 písm. b) ZOS), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  • dodanie ďalších tovarov a služieb vymedzených v §19 ods. 1 písm. a) až m) zákona č. 108/2024 Z. z.

Tovar nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá. 

 3.  Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. § 22 ods. 1) zákona č. 108/2024 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.  

 4.  Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. 

 5.  Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru. 

 Článok X. Práva a povinnosti zmluvných strán Za zmluvné strany sa pokladá obchodník a kupujúci. Kupujúci je povinný: prevziať objednaný tovar, tým nie je dotknuté právo na odstúpenie od zmluvy, zaplatiť za tovar alebo službu dohodnutú odplatu obchodníkovi, prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní. Obchodník je povinný: dodať kupujúcemu tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene, zabezpečiť aby ponúkaný tovar spĺňal právne predpisy platné v SR, spolu s tovarom zaslať kupujúcemu všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar (ak nie je zasielaná elektronicky), reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka. 

 Článok XI. 

 Ochrana osobných údajov 

 Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 21 a nasl. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne: právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami, právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail., právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne, právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje, právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom, právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona, právo na prenosnosť osobných údajov, právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve. Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené zákazníkmi, spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínksa 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727 / pricemania.sk so službou Hodnotenie obchodu, spoločnosť Pricemania s. r. o., so sídlom Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 43860599, aby v mene prevádzkovateľa e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenie zašle sprostredkovateľ jednorazový e-mail kupujúcemu s možnosťou hodnotenia. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate a aký obsah prechádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne. Stránka spracúva tzv. technické cookies, ktoré sú nevyhnutné pre riadnu funkčnosť stránky, preferenčné cookies, ktoré obsahujú informácie napr. o vami nastavenom jazyku a mene, a taktiež analytické cookies, ktoré nám pomáhajú pochopiť Vaše správanie na stránke ale aj reklamné cookies, ktoré nám pomáhajú udržať prehľad o vašich záujmoch.. Posledné tri typy cookies môžete odmietnuť. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača ako aj na našej internetovej stránke. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu. Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely SMS marketingu súhlasil so zasielaním marketingových SMS správ na kontaktné telefónne číslo. Osobné údaje pre SMS marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu. Osobné údaje kupujúceho sú poskytnuté tretej osobe, ak je to nevyhnutné na plnenie zmluvy, alebo ak dotknutá osoba na takéto poskytnutie udelila výslovný súhlas. V rámci spracovania objednávky a plnenia zmluvy sú osobné údaje poskytované zmluvným poskytovateľom prevádzkovateľa, ako sú napr. subdodávatelia vykonávajúci inštaláciu fotovoltických systémov pod. Údaje môžu byť poskytovateľmi služieb použité výhradne na účely plnenia zmluvy alebo poskytovania iných služieb prevádzkovateľa dotknutej osobe. V rámci reklamačného konania môžu byť osobné údaje kupujúceho odovzdané dodávateľovi tovaru, ktorý je povinný sa k reklamácií vyjadriť. Údaje nebudú odovzdané do tretích krajín mimo EÚ. Pre doručenie tovaru objednaného kupujúcim, môžu byť osobné údaje kupujúceho sprístupnené prepravným spoločnostiam a spoločnostiam poskytujúcim baliace služby. Poskytovatelia služieb uvedení v bode 16 až 18 tohto článku dostanú prístup výlučne k takým osobným informáciám, ktoré sú potrebné na splnenie príslušnej činnosti. Týmto poskytovateľom služieb je zakázané používať Vaše osobné informácie na iné účely. Ak je to zo zákona nutné, sú s týmito poskytovateľmi služieb uzavreté dohody na ochranu osobných údajov kupujúceho. Predávajúci nemá v úmysle odovzdávať v súvislosti s vyššie uvedeným osobné údaje kupujúceho do tretej krajiny (do krajiny mimo EU) alebo medzinárodnej organizácií.

 Článok XII.3 

 Náhrada škody pri neprevzatí tovaru 

 Obchodník má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.  Pri určovaní výšky náhrady škody obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.  Obchodník má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.  

 Článok XIII. 

 1.    Montáž (t. j. vo všeobecnosti inštaláciu) vykonáva spoločnosť ECO PRODUKT s pomocou tretej strany - subdodávateľa (montážneho dodávateľa) ako svojho servisného partnera (ďalej len „subdodávateľ montáže“). Subdodávateľ montáže je oprávnený v mene spoločnosti ECO PRODUKT rokovať s kupujúcimi len v týchto záležitostiach: 

 a)      dojednanie drobných zmien plnenia spoločnosti ECO PRODUKT v súvislosti s dohodnutým plnením (napr. dodanie väčšieho množstva materiálu nevyhnutného na inštaláciu tovaru a pod.), pričom konečná podoba zmien musí byť vyhotovená formou dodatku k objednávke; 

 b)      stanovenie a prípadné zmeny termínu ukončenia montáže; 

 c)      odovzdanie montážnych prác (diela); 

 d)      riešenie prípadných vád montáže v súlade s reklamačným poriadkom (pozri ďalej). 

 2.    Subdodávateľ montáže nie je oprávnený konať v mene predávajúceho v žiadnych iných záležitostiach, t. j. najmä nie je oprávnený v mene predávajúceho dojednávať viac ako drobné zmeny plnenia, dojednávať dodatočné plnenie (dodatočné montážne práce) alebo prijímať akékoľvek platby od kupujúceho.Tieto okruhy uvádzame iba príkladom, t.j. je na Vás, aké okruhy upravíte. Ustanovenie slúži ako jedna z foriem ochrany spoločnosti pred konaním subdodávateľa, na ktoré nemá oprávnenie, nakoľko kupujúci bude informovaný o tom, že inštalácia je vykonávaná treťou osobou.

 Článok XIV.

 Záverečné ustanovenia 

 Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke obchodníka. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky. Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií na adrese prevádzky Priemyselná 2, 971 01 Prievidza k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodníka porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka o žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je ktorákoľvek oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým zákona č. 40/1964 Zb., zákona č. 108/2024 Z. z., zákona č. 18/2018 Z. z., zákona 391/2015 Z. z., zákona č. 22/2004 Z. z. ako aj zákona č. 513/1991 Zb.

 V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. júla 2024. Reklamačné podmienky 

 Reklamačný poriadok  internetového obchodu (e-shopu) 

 Tieto reklamačné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť všeobecných obchodných podmienok

  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
  2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak  kupujúci zakúpil použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 12 mesiacov a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky ale postupuje sa podľa ustanovení Obchodného zákonníka.
  3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka ak si tovar preberá kupujúci osobne kupujúci alebo ním splnomocnená osoba, v deň jeho prevzatia.
  4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť do dvoch mesiacov od zistenia vady najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Odporúčame však reklamáciu uplatniť bezodkladne.
  5. Predávajúci – obchodník, nezodpovedá za vady:  a)      ktoré spotrebiteľ spôsobil sám; svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím; b)      o ktorých spotrebiteľ pri prevzatí tovaru vedel; resp. bol na vadu výslovne upozornený a spotrebiteľ s týmito vadami výslovne súhlasil; c)      ktorých reklamácia odporuje povahe tovaru aj jeho životnosti (napr. batérie), hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru; d)      pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru; e)      ktoré sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného bežným používaním; f)       ktoré vznikli jeho nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnou údržbou, používaním v rozpore s jeho účelom, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru; g)      ak prišlo k porušeniu ochrannej plomby na tovare; h)      spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na/do tovaru alebo jeho súčasti, vrátane neodbornej montáže; i)        uplatnené u predávajúceho po uplynutí záručnej doby alebo lehoty na použitie, ak je táto dlhšia ako záručná doba; j)        ktoré vznikli v dôsledku montáže dodatočne montovaného príslušenstva a doplnkov, ako aj demontáže akéhokoľvek príslušenstva či súčasti výrobku; k)      ktoré vznikli z dôvodov vyššej moci, najmä pôsobením prírodných javov a vonkajším prostredím (napr. krupobitím, záplavami a pod.); l)        ktoré vznikli používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu na používanie, m)   zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar zo strany spotrebiteľa, n)      poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, o)      zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny, ktoré kvalitatívne zlepšujú produkt ale neboli vykonané výrobcom alebo ním poverenou osobou, napr. pretaktovanie procesoru, p)      používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  6.  Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, zodpovedá predávajúci len za vady, ktoré má vec pri prevzatí spotrebiteľom.
  7. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas . Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.  
  8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie, avšak nie na dobierku, alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu)
  9. Ak predmetom reklamácie je tovar, ktorý je napríklad pevne zabudovaný, kupujúci je povinný ho nedemontovať a poskytnúť maximálnu súčinnosť za účelom vykonania obhliadky predmetu reklamácie obchodníkom alebo treťou osobou určenou obchodníkom.
  10. Predávajúci potvrdí prijatie vytknutia vady a  kupujúcemu bezodkladne vydá potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru spolu s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr však momentom, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne v prípade že vytknutie vady bolo zamietnuté.
  11. Lehota na odstránenie vady oznámená predávajúcim podľa predchádzajúceho bodu nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  12.  Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:                 
    Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu za podmienok uvedených v bode 13. až 15 právo na:
     - odstránenie vady opravou alebo výmenou (viď bod 16 až 23),
     - právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (viď bod 24 až 31).
  13. Na to, aby si spotrebiteľ mohol uplatniť voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady je povinný vytknúť vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby, počas ktorej predávajúci zodpovedá za vady. Ak vadu v uvedenej lehote nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady mu zaniknú.
  14. Spotrebiteľ má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ si musí právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.     
  15. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ môže vytknúť vadu opakovane, ak preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, v takom prípade predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa nevzťahuje lehota dvoch (2) mesiacov uvedená v bode 13 vyššie. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje bod 13. vyššie.
  16. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si však nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by predávajúcemu spôsobili neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety).
  17. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (viď potvrdenie o vytknutí vady) primeranej povahe veci a závažnosti vady po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu a účel tovaru.
  18. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.   8.                  
  19. Ak sa so spotrebiteľom nedohodnú inak, predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa nedohodnú inak. 
  20. V prípade, že spotrebiteľ neprevezme tovar resp. plnenie ani v lehote určenej predávajúcim vo výzve na prevzatie tovaru, zašle mu predávajúci druhú výzvu na prevzatie na príslušnej prevádzke vo forme doporučenej zásielky s doručenkou a určí sa mu na to ďalšia dodatočná lehota 30 dní.    
  21. V prípade, že predávajúci poskytne podľa bodu 20 tohto článku spotrebiteľovi ďalšiu dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru a spotrebiteľ ani počas tejto ďalšej dodatočne stanovenej lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti ako nedoručená) vec nevyzdvihne, predávajúci je oprávnený s nevyzdvihnutým tovarom nakladať spôsobom uvedeným v bode 22.
  22. Predávajúci upozorňuje spotrebiteľa, že ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru, predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na jeho úschovu, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
  23. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.   
  24. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy (aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty), ak:   a)      predávajúci tovar neopravil ani nevymenil, b)      predávajúci tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ, c)      predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ, d)      tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, e)      vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo f)       predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
  25. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 24 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.  
  26. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.   
  27. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 24, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.  
  28. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  29. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote, nie kratšej ako 14 dní, neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  30. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr, resp. odo dňa odstránenia veci, ktorá bola nainštalovaná, predávajúcim.     
  31. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. 
  32. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
  33. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho. 
  34. Kontakt pre zasielanie reklamácií ECO PRODUKT s.r.o., Priemyselná 2, 971 01 Prievidza, [email protected]