Často kladené otázky

1. Solárne systémy

1.1 Uvažujem nad solárnym systémom, ale neviem ako začať

Ak máte záujem o solárny systém, tak môžete využiť nášho sprievodcu solárnymi systémami, ktorý vám on-line odporučí vhodný solárny systém pre vás: 

https://ecoprodukt.sk/sprievodca-fotovoltickou-elektrarnou 

 Všeobecne platí, že vám vieme poskytnúť: 

Solárny systém na kľúč vrátane inštalácie a všetkých formalít

https://ecoprodukt.sk/c/solarne-systemy-na-kluc 

Predpripravený solárny systém alebo systém s prípadnou inštaláciou: 

https://ecoprodukt.sk/c/solarne-systemy-plug-play 

Samotný solárny systém bez inštalácie: 

Sieťový systém: https://ecoprodukt.sk/c/sietove-systemy-on-grid-na-domy 

Hybridný systém: https://ecoprodukt.sk/c/hybridne-systemy-s-bateriam

 Ostrovný systém: https://ecoprodukt.sk/c/solarne-ostrovne-systemy

1.2 Môžem vykurovať pomocou solárneho systému?

Solárne systémy neodporúčame na priame vykurovanie, nakoľko vykurovanie je veľmi energeticky náročné. V lete je síce energie dostatok, ale v zime je jej nedostatok.

V prípade ohrevu vody odporúčame systémy Kerberos: https://ecoprodukt.sk/c/solarne-systemy-na-ohrev-vody-cele-systemy

1.3 Ako dlho trvá realizácia systému na kľúč?

Proces kompletnej realizácie vrátane inštalácie sa dokáže pohybovať v časovom rozhraní od jedného do dvoch mesiacov od podpísania zmluvy.

1.4 Sú solárne systémy návratné?

Nie všetky. Systémy ktoré obsahujú batériu už nie sú návratné kvôli vysokým cenám za batériové úložisko. Jediné systémy, ktoré sú návratné sú systémy bez batérií, takzvané On-Grid sieťové systémy. Návratnosť sa pohybuje pri plnom využívaní systému v rozmedzí 5-7 rokov.

1.5 Aké sú rozdiely medzi systémami On-grid, Hybrid, Off-grid

On-grid - sieťový systém bez batérie, šetríte v momente slnečného žiarenia 

 Hybrid - sieťový systém s batériou, kde je možné ukladať energiu a použiť neskôr 

 Off-grid - ostrovný systém, ktorý nie je prepojený zo sieťou v domácnosti. Vhodný na miesta, kde nie je možnosť pripojenia elektrickej energie

2. Predpripravené systémy

2.1 Budem si to vedieť zapojiť sám?

Zapojenie je rýchle a jednoduché. Avšak montáž a pripojenie predpripraveného fotovoltického zariadenia smie vykonať iba osoba so zodpovedajúcou elektrotechnickou kvalifikáciou v súlade s platnými predpismi a normami.

2.2 Dá sa zostava rozšíriť o viac panelov/väčší regulátor/viac batérií?

Zostavy máme už vopred presne nadimenzované pre jednotlivé komponenty. V prípade rozširovania bude potrebné meniť určité komponenty, ktorých sa toto rozšírenie dotkne. Napíšte nám na podpora@ecoprodukt.sk ak máte záujem o rozšírenie zostavy.

2.3 Bude mi výkon stačiť? Čo všetko bude môcť systém napájať?

V popise každého systému je spísaná a v grafe znázornená priemerná denná a ročná výroba energie, vďaka ktorej si môžete skontrolovať, či vám bude daný systém vyhovovať. 

S výberom vám vie veľmi rýchlo a jednoducho pomôcť aj náš on-line sprievodca: https://ecoprodukt.sk/sprievodca-fotovoltickou-elektrarnou

2.4 Môžem systém nechať vonku?

Nakoľko iba panely majú ochranu IP68, tak nie je možné mať celý systém vonku. Predpripravený systém je potrebné umiestniť do interiéru alebo na miesto, ktoré je chránené voči poveternostným vplyvom. Netýka sa to solárnych panelov. Tie musia ostať umiestnené na slnečnom mieste.

2.5 Podľa čoho si budem vedieť vybrať konštrukciu na panely?

Konštrukciu si viete vybrať podľa vašej strešnej krytiny. Naše sady konštrukcií majú v názvoch uvedené, na ktorú strešnú krytinu sú vhodné. Ak by ste chceli konštrukciu na mieru, poprípade by ste potrebovali poradiť s výberom konštrukcie, tak nás môžete kontaktovať prostredníctvom e-mailu: podpora@ecoprodukt.sk.

2.6 Je potrebné systém legalizovať?

V prípade predpripravených systémov tipu Hybrid alebo On-grid, je legalizácia potrebná. V prípade, že systémfunguje ako ostrovný alebo ako UPS, legalizácia nie je potrebná.

Pre viac informácií odporúčame navštíviť našu sekciu otázok k predpripraveným systémom

Často kladené otázky - Predpripravené systémy

3. Objednávky- reklamácie - vrátenie

3.1. Aké sú možnosti dopravy?

Doprava je pri nákupe nad 49€ do 15kg zadarmo (neplatí pre nadrozmerný tovar cez Toptrans).  

 Ponúkame možnosti zaslania na výdajné miesto Zásielkovne (Packety) za cenu od 2,80€, alebo kuriérom na GLS od 3,50€. 

 Viac informácií o doprave: https://ecoprodukt.sk/cena-dopravy   

 Výdajné miesta Packety (zásielkovne): https://www.packeta.sk/pobocky/

3.2 Možnosti platby za tovar

U nás máte možnosť platiť prevodom vopred na účet, platobnou kartou Visa/Mastercard, alebo na dobierku (dobierka neplatí pre nadrozmerný tovar). Viac informácií o možnosti platby: https://ecoprodukt.sk/cena-dopravy 

3.3 Ako zistím stav objednávky?

Prihláste alebo registrujte sa s rovnakým emailom, ktorý bol použitý pri objednávke aby ste mohli sledovať stav objednávky vo vašom profile. O stave objednávky každého zákazníka informujeme aj emailom, v niektorých prípadoch treba skontrolovať spam prípadne iné priečinky v email schránke. V prípade expedovania objednávky, budete taktiež o tomto stave informovaný. Pre bližšie informácie prosím kontaktujete na našu podporu podpora@ecoprodukt.sk alebo nám pokojne zavolajte na naše callcentrum 0950 103 310 v Po-Pia od 10:00 do 15:00 s pripraveným číslom objednávky.

3.4 Ako reklamujem tovar - FV

Celý postup reklamácie sa nachádza na tomto odkaze: https://ecoprodukt.sk/reklamovat-tovar. Ak máte otázky ohľadom reklamácie tak neváhajte kontaktovať naše reklamačné oddelenie reklamacie@ecoprodukt.sk.

3.5 Ako vymením alebo vrátim tovar?

Pokiaľ si prajete tovar vrátiť, zašlite nám ho prosím na našu adresu: ECOPRODUKT s.r.o, Priemyselná 2, 971 01 Prievidza. V prípade výmeny je potrebné taktiež tovar vrátiť a následne si objednať tovar, o ktorý máte záujem. Celý postup výmeny alebo vrátenia tovaru si môžete pozrieť na tomto odkaze: https://ecoprodukt.sk/vratenie-alebo-vymena-tovaru

3.6 Prečo pri nákupe na firmu nemôžem odstúpiť od zmluvy?

Odstúpenie od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľov a to na základe zákona o ochrane spotrebiteľa. Pri nákupe na firmu nie je možné uplatňovať tento právny nárok, nakoľko sa nejedná o spotrebiteľský nákup.

3.7 Mám zľavový kupón - ako ho uplatním

V košíku objednávky nájdete miesto na vloženie Vášho jedinečného kódu. Po zadaní kódu sa Vám automaticky odráta cena za tovar. Viac informácií o zľavách: https://ecoprodukt.sk/mam-darcekovy-poukaz

3.8 Máte na sklade naozaj tolko kusov produktu koľko píšete?

Áno, stav kusov na sklade reflektuje počet kusov v reálnom čase. Tento počet sa neustále mení vzhľadom na prichádzajúce objednávky alebo naskladnenie kusov.

4. Montáže

Výber vhodnej technológie je veľmi dôležitý, preto individuálne pristupujme ku každému klientovi. Máme bohaté skúsenosti v navrhovaní a v realizácii fotovoltaických systémov. Preto sa snažíme navrhovať systémy na mieru, aby neboli nadmieru výkonné a tým zaručiť zákazníkom kratšiu návratnosť vstupných nákladov. Disponujeme dlhoročnou praxou a skúsenosťami v odbore elektro, čoho dôkazom sú získané certifikáty a osvedčenia. Neustále podstupujeme školenia so zámerom rozširovania našej odbornosti. 

 Viac informácií o montážach nájdete na: https://ecoprodukt.sk/montaze

5. Dotácie / legalizácie

5.1 Čo je dotácia?

V rámci projektu Zelená domácnostiam majú domácnosti nárok získať finančný príspevok na fotovoltickú elektráreň s výkonom do 10 kW. Finančný príspevok na panely dosahuje 1500 € pri použití 10 panelov s výkonom 300 Wp. Viac informácií o dotáciách a podmienkach : https://ecoprodukt.sk/dotacie

5.2. Čo je legalizácia a kedy ju potrebujem?

Ide o administratívnu záležitosť, pri ktorej je potrebné absolvovať náročný proces výmeny dokumentov medzi odberateľom energie a distribučnou spoločnosťou. Tento proces je povinný pri hybridných a sieťových systémoch, nakoľko sú prepojené s vašou distribučnou sieťou. Výsledkom je schválenie od distribučnej spoločnosti, že môžete legálne využívať fotovoltický systém. Tento proces vieme kompletne vybaviť za vás.

5.3 Dokážete vybaviť celý proces legalizácie a aj dotácie?

Áno, ale pripomíname, že ide o 2 rozličné administratívne záležitosti. 

 Legalizácia - je potrebná pri sieťových a hybridných systémoch, kde je FV systém prepojený so sieťou distribučnej spoločnosti. Štandardne tento proces vieme vybaviť za zákazníka. 

 Dotácia - Zelená domácnostiam, v prípade, že je aktuálne možné čerpanie tejto dotácie, vybavíme za vás všetky formality.

5.4 Na aké komponenty môžem čerpať dotáciu?

V závislosti od aktuálnych podmienok dotácie Zelená domácnostiam prinášame prehľad našich systémov, na ktoré je možné čerpať dotáciu. 

 https://ecoprodukt.sk/c/solarne-systemy-dotacie-zelena-domacnostiam

6. Solárne panely

6.1 Aké sú ideálne podmienky pre solárny panel?

Ideálne podmienky sú sklon 35°, orientácia na Juh bez zatienenia.

6.2 Aká je životnosť solárnych panelov?

Životnosť solárnych panelov sa líši od výrobcu, ale pre príklad: panely v našej ponuke majú 12 rokov záruku na funkčnosť a 25 rokov záruku na lineárny výkon.

6.3 Aký je rozdiel medzi poly a mono technológiou?

Monokryštalické panely majú väčšiu efektivitu pri priamom osvetlení okolo 22%, a pri horších podmienkach nemajú takú efektivitu ako polykryštalické panely. Polykryštalické panely majú naopak efektivitu pri priamom osvetlení okolo 16%, ale pri horších podmienkach majú naopak lepšiu efektivitu oproti monokryštalickáým panelom.

6.4 Aké je najideálnejšie zapojenie panelov?

Zapojenie panelov závisí od systému. Ak sa jedná o malý ostrovný systém s dvomi až tromi panelmi, tak tam odporúčame zapojenie panelov do série. Ak sa jedná o väčší počet panelov, tak odporúčame kombináciu sériovo-paralelne. Najideálnejšie je si pozrieť vstupné parametre regulátora.

6.5 Musí na solárny panel dopadať priame slnečné žiarenie alebo stačí denné svetlo?

Solárne panely majú najvyššiu efektivitu výroby len na priamom slnečnom svetle bez zatienenia. Akonáhle sú horšie podmienky, tak daná efektivita redikálne klesá.

6.6 Môžem kombinovať rôzne výkony panelov ?

Ak plánujete napojiť rôzne výkonné panely na jeden regulátor, tak sa to neodporúča, nakoľko systém bude brať hodnoty zo slabšieho panela a silnejšie panely sa teda budú chovať ako slabšie a budú vznikať zbytočné straty. Ak by sa rozdielne panely napojili na druhý samostatný regulátor, tak v tom prípade je to možné, ale je potrebné aby sa nepresiahol maximálny povolený nabíjací prúd batérie.

Nenašli ste odpoveď na vašu otázku? Neváhajte nás kontaktovať, náš milý personál vám pomôže

podpora@ecoprodukt.sk