Ecoprodukt na Intersolar 2023

2. marca 2025

Unikátna udalosť a príležitosť v oblasti fotovoltiky

Účasť na najväčšej európskej výstave zameriavajúcej sa na energetický priemysel – Intersolar Europe, na ktorej sa pravidelne účastnia všetky významné svetové spoločnosti zaoberajúce sa fotovoltikou bola pre každého návštevníka nezabudnuteľnou skúsenosťou. Intersolar Europe je jedinečnou príležitosťou nie len k získaniu kľúčových informácií o samotnom trhu, či najnovších trendoch, ale zároveň dôležitých obchodných kontaktov. Pre spoločnosti je Intersolar Europe svojim spôsobom niečo ako zrkadlo, ktoré nastaví úplný a neskreslený obraz o šanciach etablovať sa síce na atraktívnom, no silne konkurenčne pokrytom trhu. 

Organizátori výstavy si aj tento rok môžu zapísať do svojej kroniky niekoľko rekordných čísel:

  • Veľkosť výstavnej plochy: 180 000 m2 ( rozloha niekoľkých futbalových ihrísk) 
  • Počet vystavovateľov: 2469 
  • Počet vystavujúcich krajín: 57 
  • Počet návštevníkov výstavy: viac ako 106 000 zo 166 krajín sveta.

Expanzia Ecoprodukt na zahraničný trh

Pre spoločnosť Ecoprodukt je rok 2023 jedným z najdôležitejších v jeho doterajšej histórii. Expanzia na zahraničné trhy je pre každú firmu zásadným míľnikom, ktorý preverí nie len jej životaschopnosť  a konkurencieschopnosť, ale aj kvalitu jej vnútorných procesov. 

DACH región (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko) je v rámci využívania fotovoltaiky najrozvinutejším regiónom v celej Európe, a to aj vďaka silnej podpore zo strany štátu, ktorá sa pretavila okrem iného aj do zavedenia nulovej DPH na nákup fotovoltaických komponentov. Od začiatku sme vedeli, že ideme do mimoriadne silného konkurenčného prostredia, no výsledky detailnej analýzy trhu nám zároveň ukázali veľkú príležitosť nájsť si obchodných partnerov prostredníctvom našich predpripravených systémov, ktoré, ako sme zistili, sú pomerne unikátnym projektom nie len na slovenskom trhu. Vstup do DACH regiónu nám zároveň poskytol príležitosť odprezentovať náš nový brand EDIMO, ktorým zastrešujeme naše exportné zostavy.

Edimo ako súčasť koncernu Ecoprodukt má vlastné logo a vlastnú marketingovú identitu. Keďže na rozdiel od domáceho trhu, na ktorom pôsobíme už takmer 13 rokov a povedomie o značke je dostatočne silné, vstupujeme na „terra incognita. 

Dali sme si veľmi záležať na tom, aby bol náš stánok skutočne reprezentatívny a aby sme v ňom vedeli kvalitne predstaviť všetky naše kľúčové zostavy, ktoré sme v Mníchove prezentovali predpripravené a predinštalované, teda v stave, v akom ich posielame zákazníkom.

Čo návštevníkov stánku a potenciálnych obchodných partnerov zaujalo najviac? 

Najväčší záujem a dopyt sme zaznamenali po našich predpripravených riešeniach kompletne zmontovaných a predpripravených na doskách resp. v rackoch, ktoré takto kompletne predpripravené dodávame našim klientom a partnerom a ovládame vzdialene z našej fabriky v Prievidzi,“  hodnotí business development manager pre DACH región Róbert Ruisl. 

Vysoká technologická úroveň, využívanie komponentov renomovaných značiek, zaručujúcich ich výkonnosť a spoľahlivosť, flexibilita pri dodávaní hotových zariadení presne podľa požiadaviek zákazníkov – čo predstavuje pre potenciálneho partnera nie malú úsporu výrobných nákladov – sú dosť atraktívnymi benefitmi aj pre zahraničný trh.

Počas troch dní konania výstavy sme absolvovali množstvo zaujímavých stretnutí a zďaleka nie iba zdvorilostných. Z niekoľkých povstali prísľuby veľmi zaujímavých obchodných partnerstiev, na ktorých dotiahnutí do úspešného konca v súčasnosti intenzívne pracujeme.   

Výstavu hodnotíme veľmi úspešne, nadviazali sme množstvo kontaktov s poprednými výrobcami a poskytovateľmi rôznych fotovoltaických riešení. Oficiálne sme oznámili expanziu našej spoločnosti do DACH regiónu Nemecka, Rakúska a Švajčiarska a úspešne sme sa prezentovali našim partnerom v zahraničí, “ dodáva Róbert Ruisl.

Výstava Intersolar Europe nás postavila pred nové výzvy, možno jedny z najväčších, s akými sme boli doposiaľ konfrontovaní. Ich úspešné zvládnutie nám môže pomôcť dostať sa do spoločnosti TOP európskych spoločností zaoberajúcich sa výrobou fotovoltackých komponentov.  Uvedomujeme si, že dôveru zahraničných partnerov môžeme získať iba nekompromisnou kvalitou, spoľahlivosťou v otázkach termínov dodania, v kombinácií s rozumne nastavenou (čo však neznamedná diskontérskou) cenovou politikou.  

Skúsenosti z Intersolar Europe nám dodali jednak tak potrebné sebavedomie, no zároveň napovedali o našich rezervách a ukázali priestor pre ďalšie zlepšovanie sa. Tak teda dovidenia na Intersolar Europe 2024. My tam určite budeme.