Reklamačné podmienky
3. decembra 2024
Reklamačný poriadok internetového obchodu (e-shopu)
Tieto reklamačné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť všeobecných obchodných podmienok
1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si kupujúci zakúpil použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
5. Predávajúci – obchodník, nezodpovedá za vady:
a) ktoré spotrebiteľ spôsobil sám; svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím;
b) o ktorých spotrebiteľ pri prevzatí tovaru vedel; resp. bol na vadu výslovne upozornený a spotrebiteľ s týmito vadami výslovne súhlasil;
c) ktorých reklamácia odporuje povahe tovaru aj jeho životnosti (napr. batérie), hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru;
d) pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru;
e) ktoré sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného bežným používaním;
f) ktoré vznikli jeho nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnou údržbou, používaním v rozpore s jeho účelom, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru;
g) ak prišlo k porušeniu ochrannej plomby na tovare;
h) spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na/do tovaru alebo jeho súčasti, vrátane neodbornej montáže;
i) uplatnené u predávajúceho po uplynutí záručnej doby alebo lehoty na použitie, ak je táto dlhšia ako záručná doba;
j) ktoré vznikli v dôsledku montáže dodatočne montovaného príslušenstva a doplnkov, ako aj demontáže akéhokoľvek príslušenstva či súčasti výrobku;
k) ktoré vznikli z dôvodov vyššej moci, najmä pôsobením prírodných javov a vonkajším prostredím (napr. krupobitím, záplavami a pod.);
l) ktoré vznikli používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu na používanie,
m) zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar zo strany spotrebiteľa,
n) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
o) zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny, ktoré kvalitatívne zlepšujú produkt ale neboli vykonané výrobcom alebo ním poverenou osobou, napr. pretaktovanie procesoru,
p) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
6. Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, zodpovedá predávajúci len za vady, ktoré má vec pri prevzatí spotrebiteľom.
7. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu).
9. Ak predmetom reklamácie je tovar, ktorý je napríklad pevne zabudovaný, kupujúci je povinný ho nedemontovať a poskytnúť maximálnu súčinnosť za účelom vykonania obhliadky predmetu reklamácie obchodníkom alebo treťou osobou určenou obchodníkom
10. Predávajúci potvrdí prijatie vytknutia vady a kupujúcemu bezodkladne vydá potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru spolu s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr však momentom, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne v prípade že vytknutie vady bolo zamietnuté.
11. Lehota na odstránenie vady oznámená predávajúcim podľa predchádzajúceho bodu nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
12. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu za podmienok uvedených v bode 13. až 15 právo na:
- odstránenie vady opravou alebo výmenou (viď bod 16 až 23),
- právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (viď bod 24 až 31).
13. Na to, aby si spotrebiteľ mohol uplatniť voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady je povinný vytknúť vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby, počas ktorej predávajúci zodpovedá za vady. Ak vadu v uvedenej lehote nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady mu zaniknú.
14. Spotrebiteľ má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ si musí právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
15. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ môže vytknúť vadu opakovane, ak preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, v takom prípade predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa nevzťahuje lehota dvoch (2) mesiacov uvedená v bode 13 vyššie. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje bod 13. vyššie.
16. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si však nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by predávajúcemu spôsobili neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety).
17. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (viď potvrdenie o vytknutí vady) primeranej povahe veci a závažnosti vady po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu a účel tovaru.
18. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
19. Ak sa so spotrebiteľom nedohodnú inak, predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa nedohodnú inak.
20. V prípade, že spotrebiteľ neprevezme tovar resp. plnenie ani v lehote určenej predávajúcim vo výzve na prevzatie tovaru, zašle mu predávajúci druhú výzvu na prevzatie na príslušnej prevádzke vo forme doporučenej zásielky s doručenkou a určí sa mu na to ďalšia dodatočná lehota 30 dní.
21. V prípade, že predávajúci poskytne podľa bodu 20 tohto článku spotrebiteľovi ďalšiu dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru a spotrebiteľ ani počas tejto ďalšej dodatočne stanovenej lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti ako nedoručená) vec nevyzdvihne, predávajúci je oprávnený s nevyzdvihnutým tovarom nakladať spôsobom uvedeným v bode 22.
22. Predávajúci upozorňuje spotrebiteľa, že ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru, predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na jeho úschovu, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
23. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
24. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy (aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty), ak:
a) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
b) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
25. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 24 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. ň
26. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
27. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 24, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
28. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
29. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote, nie kratšej ako 14 dní, neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
30. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr, resp. odo dňa odstránenia veci, ktorá bola nainštalovaná, predávajúcim.
31. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
32. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
33. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
34. Kontakt pre zasielanie reklamácií ECO PRODUKT s.r.o., Priemyselná 2, 971 01 Prievidza, [email protected]